Тридесет новинара и предавача из региона учествовало је у завршној конференцији „Економија у медијима – медији о економији“ која је одржана 31. марта и 01. априла на Јахорини. Конференција коју је организовао Центар за истраживања и студије ГЕА у сарадњи са Клубом новинара Бањалука и Фондацијом Friedrich Ebert окупила је еминентне стручњаке, представнике медија и стручне јавности из Босне и Херцеговине и окружења.
Искусни предавачи попут Милана Ћулибрка, главног и одговорног уредника недјељника „НИН“, Горана Милића, директора програма Al Jazeera Balkans, Синише Вукелића, власника портала Цапитал.ба и новинара Елдара Диздаревића говорили су о својим искуствима у извјештавању о економији. Подијелили су и савјете о томе како економске теме учинити занимљивијим, како користити статистичке податке на што једноставнији и јаснији начин, те како представити и приближити позитивну причу из економије, а да не буде оцијењена као пи-ар или маркетиншки потез. „У Босни и Херцеговини има 50 ТВ станица и тешко је било којем новинару да се истакне и да га људи упамте, нарочито ако се бави економским темама. Зато је важно избјегавати флоскуле и створити свој израз, промијенити угао приче и на тај начин избјећи да прича постане маркетинг“, рекао је Горан Милић.
Током конференције разговарано је и о притисцима на новинаре који се баве економским темама. Учесници су истакли да је и то један од разлога због којих већина новинара бира друге теме, о којима ће писати, али и недовољно знање новинара из области економије.
У дијелу који се односио на учешће стручне јавности у медијском простору своја искуства подијелили су угледни економски стручњаци, професор Вјекослав Домљан са Сарајевске школе науке и технологије, професор Миодраг Зец са Филозофског факултета у Београду, професор Љубо Јурчић са Економског факултета у Загребу и предсједник Хрватског друштва економиста, те професорица Адиса Омербеговић-Араповић која је одржала уводну презентацију на тему: “Реформска агенда и Модел друштвене кохезије као инструменти новог капиталистичког система у БиХ”. Током излагања панелисти су направили осврт на стање босанскохерцеговачке и регионалне економије те указали на изазове који нас очекују. Више пута је истакнута потреба системског дјеловања како у економији тако и у ширем друштвеном контексту а један од важних аспеката у том погледу је успостављање чвршће сарадња медија, стручне јавности и институција које проводе економску политику. У прилог илустрацији те сарадње, Перса Паић, помоћница директора Пореске управе Републике Српске, одржала је кратку презентацију о могућностима сарадње медија и Пореске управе РС на промоцији пореског морала.
Фотографије са одржане конференције можете погледати овдје .